درمان ترس

پنجشنبه 23 مرداد 1399
23:05
سروطلایی

ترسهای خاص چیست؟

ترس از ترس است که از نظر درجه یا ماهیت آن غیر معقول است اما در عین حال چنان قدرتمند است که فرد مبتلا به هراس سعی می کند از هدف یا وضعیت ترس خودداری کند. در صورت مجبور به مقابله با آن ، ممکن است آنها بسیار اضطراب و حتی وحشت زده شوند. فرد مبتلا به هراس اغلب به خاطر درمان ترس فکر موضوع یا وضعیت ترس از اضطراب مضطرب می شود.


هنگامی که فرد از یک نوع خاص از وضعیت یا شیء می ترسد ، به آن هراس خاص گفته می شود. فرد ممکن است بیش از یک نوع هراس خاص داشته باشد.


ترسها شامل موقعیت هایی مانند فضاهای کوچک و ارتفاعات ، پدیده های طبیعی مانند طوفان ها و آب های عمیق ، اشیاء مانند مارها و عنکبوت ها و چیزهایی مانند خون یا سرنگ های سوزنی و مایع در معرض خطر است.


ذاتی در تعریف کنونی هراسی الزامی است که شخص تشخیص می دهد ترس بیش از حد یا غیر منطقی است. به عنوان مثال طبیعی است که مراقب مارها باشید ، اما فردی که از ترس مارها از پیاده روی در یک پارک شهری امتناع می ورزد ، و دیگران را ملزم به بررسی آپارتمان طبقه 6 خود برای مارها قبل از ورود می کند ، یا کسی که بسیار مضطرب می شود یا نگرانی فقط درباره فکر کردن یا شنیدن مارها ، ترس بیش از حد و غیر معقول دارد.

بیشتر فوبیاهای خاص دارای اسامی لاتین یا یونانی هستند. همه آنها از توضیحات لاتین یا یونان برای موضوع یا وضعیت ترس گرفته شده اند. این اسامی به ندرت در تشخیص مورد استفاده قرار می گیرند ، اگرچه پزشک یا روانشناس ، هراسی را به عنوان "فوبی خاص ، حیوانات (یا محیط طبیعی ، خون-تزریق - آسیب یا سایر)" طبقه بندی می کنند ، و سپس موضوع ترس را توصیف می کنند.


چه عواملی باعث ایجاد فوبیای خاص می شوند؟

تحقیقات زیادی انجام شده است که سعی در پاسخ به این سؤال داریم ، اما ما هنوز نمی دانیم که مطمئناً. طبق معمول ، تئوریهای زیادی وجود دارد. یک تئوری بیان می کند که انسان ها از ترس از اشیاء خاص و موقعیت هایی که به طور بالقوه خطرناک یا حتی کشنده هستند ، مستعد هستند. نمونه ها شامل مارها ، حشرات ، ارتفاعات و طوفان ها است. همچنین واضح است که فوبیا پس از یک تجربه وحشت شدید یا آسیب زا می تواند ایجاد شود. به عنوان مثال ، کودک (یا بزرگسال) که توسط یک سگ وحشی گزیده یا تعقیب می شود ، ممکن است شروع به ترس از همه سگ ها کند. نظریه دیگر نشان می دهد که ترس را می توان از دیگران آموخت. افراد مبتلا به فوبیای خاص نیز ممکن است تمایل کلی ارثی به اضطراب و هراس داشته باشند ، اگرچه هراس خاصی که ایجاد می شود ممکن است ارتباط بیشتری با تجربه شخصی فرد و محیط آنها داشته باشد.


در نوع خونی - تزریقی از نوع فوبیای خاص ، افراد معمولاً وقتی می بینند خون غش می کنند ، تزریق می کنند و خون گرفته می شوند ، یا حتی در نگاه سوزن. در حال حاضر بحث بر سر این است که آیا این نوع هراس از لحاظ روانی کاملاً روانشناختی است و سایر انواع فوبیا است. این امر به این دلیل است که بسیاری از افرادی که از دید خون غش می کنند ، هیچ اضطرابی را قبل از ضعف گزارش نمی دهند. ممکن است این یک گروه مختلط باشد که برخی از آنها دارای واکنش فوبیای معمولی هستند و برخی دیگر که دارای یک واکنش عصبی رفلکس غیرطبیعی قوی نسبت به آسیب یا خطر آسیب هستند.

https://tebberavan.com/fobiaclass/



[ بازدید : 454 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به سرو آنلاین است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]